مشعل دوگانه سوز مشعل دوگانه سوز .

مشعل دوگانه سوز

مشعل دوگانه سوز چيست ؟

مشعل دوگانه سوز به مشعل اتلاق مي شود كه قابليت  كار با دو سوخت مختلف را داشته باشد . اين دو سوخت  ممكن است هر دو مايع ، يكي  گاز يكي مايع و يا يكي گاز يكي جامد و ... باشد.

مشعل دوگانه سوز در ايران بيشتر به مشعل هايي با دو سوخت گاز ( شهري ) و گازوئيل مي گويند . البته مشعل هاي سه گانه سوز يا دوگانه سوز با دو سوخت گاز و مازوت نيز قابل سفارش و تهيه مي باشد  اما بيشترين تقاضاي بازار ايران مشعل دوگانه سوز با سوخت گاز و گازوئيل است . استفاده از مشعل دوگانه سوز در بسياري از ساختمان هاي ارگان هاي دولتي بروي حداقل يك ديگ اجباريست . تا در زمان سرماي شديد هوا و كاهش فشار گاز و يا قطع گاز از سوخت دوم و جايگزين استفاده شود.

ظرفيت حرارتي مشعل دوگانه سوز بر اساس سوخت پر استفاده كه اكثر گاز مي باشد انتخاب مي شود.

قيمت مشعل دو گانه سوز معمولا بالاتر از قيمت مشعل گازي و يا مشعل گازوئيلي است . تا جايي كه بعضي از مصرف كنندگان ترجيح مي دهند يك مشعل گازي و يك مشعل گازوئيلي جداگانه تهيه كنند كه قيمت اين دو تقزيبا با يك مشعل دوگانه سوز برابر است.

قيمت بالا مشعل دوگانه سوز به اين دليل است كه تمام تجهيزات مورد نياز هر دو مشعل در يك دستگاه نصب شده  است.

در ظرفيت هاي كم و كوچك خريد و مشعل با دو سوخت متفاوت بسيار بهتر و مفيد است اما در ظرفيت بالاتر تفاوت قيمت دو مشعل با يك مشعل دوگانه سوز بسيار بيشتر مي شود. خريد آن مقرون به صرفه نبوده و همچنين تعويض مشعل ها در ظرفيت بالا بسيار دشوارتر و زمان بندي باشد.

ادامه مطلب در لينك زير 

http://www.bamintahvie.com/category/heating/burner/iranradiator-dual-burner


برچسب: مشعل دوگانه سوز، قيمت مشعل دوگانه سوز، انواع مشعل دوگانه سوز، بهتري مشعل دوگانه سوز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۲۹:۲۸ توسط:بامين تهويه موضوع: